Dyrektor: Lidia Polcyn Zastępca dyrektora: Beata Molińska
Telefon: 61 29 60 805 Email: sp3oborniki@wp.pl
Szkoła Podstawowa nr 3 im. Adama Mickiewicza w Obornikach

Programy realizowane w świetlicy

KOMPETENCJE NA SZÓSTKĘ!

Kształtowanie kompetencji społecznych uczniów jest obecnie jednym z najważniejszych zadań szkoły. To idealny program dla wszystkich nauczycieli, którzy chcą rozwijać potencjał uczniów i ułatwić im naukę, nawiązywanie relacji z innymi i skuteczne komunikowanie się.



Biorąc udział w programie

·  rozwijać będziemy kompetencje społeczne uczniów -    kreatywność, innowacyjność, przedsiębiorczość.

·         Będziemy kształcić ich umiejętność krytycznego i logicznego myślenia, rozumowania, argumentowania i wnioskowania,

·         Poprzez udział w programie zapewnimy uczniom wszechstronny rozwój osobowy i społeczny (komunikacja i współpraca w grupie, nawiązywanie relacji, realizacja wspólnego projektu), rozbudzimy i  zaspokoimy naturalną ciekawość poznawczą uczniów.

Na czym polega udział w programie?

·  Od listopada do końca lutego realizujemy 3 scenariusze lekcji kształtujące kompetencje społeczne.

 

Jakie scenariusze będziesz realizować w ramach programu? 

·         listopad: 

Jak gimnastykować wyobraźnię?

·         grudzień:

Jak trenować myślenie?

·         styczeń/luty:

Jak wspólnie zapracować na sukces?

·        

     marzec i kwiecień: KONKURS!

Przeprowadzimy lekcje, które pozwolą trenować zdobyte wcześniej umiejętności (współpraca w zespole i kreatywność), realizując 2 spośród proponowanych scenariuszy:

Dlaczego statek pływa?

Jak zbudować rakietę kosmiczną?

Jak zbudować prototyp?

Gdzie projektanci szukają inspiracji?

Jak powstaje scenografia?

MEGA MISJA


Mega Misja to nieodpłatny ogólnopolski program edukacyjny dla szkół podstawowych, w których działają świetlice. Adresujemy go do nauczycieli oraz dzieci w wieku 6-10 lat, które spędzają w nich czas  i uczestniczą w zajęciach pozalekcyjnych. Naszym celem jest podniesienie wiedzy i cyfrowych kompetencji wychowawców świetlic oraz ich uczniów. Zależy nam, by najmłodsi byli bezpiecznymi i świadomymi użytkownikami multimediów, a nauczyciele mieli dostęp do sprawdzonych materiałów, dzięki którym mogą prowadzić nowoczesne zajęcia dla dzieci w świetlicy. Dzieci, pracując w grupie, podejmują kolejne zadania w MegaMisji i zdobywają punkty, aby móc wymieniać je na nagrody pomocne w realizacji zajęć: sprzęt multimedialny, książki, materiały plastyczne, pomoce edukacyjne, które wzbogacą wyposażenie placówki. Honorowymi ambasadorami programu są: Magdalena Kumorek – aktorka teatralna i filmowa oraz wokalistka, a także Grzegorz Kasdepke, autor bestsellerowych książek dla dzieci.

https://megamisja.pl/

ŚNIADANIE DAJE MOC!

Już od sześciu lat, 8 listopada obchodzimy Dzień Śniadanie Daje Moc, wspólnie ze szkołami z całej Polski. W bieżącym roku szkolnym 2016/2017 podczas śniadaniowego święta odbędzie się też finał "Misji Śniadaniowych". Program edukacyjny, który zachęca zarówno uczniów klas 0-3 szkół podstawowych, Rodziców i Nauczycieli do utworzenia w klasach Klubów Śniadanie Daje Moc oraz do obchodzenia, 8 listopada, Dnia Śniadanie Daje Moc. W Klubach Śniadanie Daje Moc, w czasie zajęć edukacyjnych, dzieci zdobywają cenne informacje, w oparciu o 12 zasad zdrowego odżywiania oraz o  roli prawidłowego żywienia.

http://sniadaniedajemoc.pl/



OWOCE I WARZYWA W SZKOLE


Głównym celem programu Wspólnej Polityki Rolnej „Owoce  i warzywa w szkole” jest trwała zmiana nawyków żywieniowych dzieci poprzez zwiększenie udziału owoców i warzyw w ich codziennej diecie oraz propagowanie zdrowego odżywiania poprzez działania towarzyszące o charakterze edukacyjnym. W roku szkolnym 2016/2017 w programie będzie mogło uczestniczyć przeszło 1,350 mln dzieci uczęszczających regularnie do szkół podstawowych, tj. realizujących obowiązek rocznego przygotowania przedszkolnego (tzw. zerówki)  oraz dzieci z klas I-III.Program finansowany jest ze środków pochodzących z budżetu UE (88%) oraz środków pochodzących z budżetu krajowego (12%), a całkowity budżet programu w roku szkolnym 2016/2017 wynosi ok. 19,762 mln EUR (ok. 84,265 mln PLN). Dzieciom uczestniczącym w programie udostępnia się 2, 3 razy w tygodniu świeże owoce i warzywa (przygotowane do bezpośredniego spożycia, wystarczająco rozwinięte, dojrzałe, zdrowe) oraz soki. Dzieci otrzymują jabłka, gruszki, truskawki, borówki amerykańskie, marchewkę, słodką paprykę, rzodkiewki, pomidorki   i kalarepę oraz soki owocowe i warzywne. Każde dziecko uczestniczące w programie otrzymuje jednorazowo porcję składającą się z jednego produktu owocowego i jednego produktu warzywnego. Owoce, warzywa oraz soki nie mogą zawierać dodatku tłuszczu, soli, cukru lub substancji słodzących

MLEKO W SZKOLE

W Polsce od czasu akcesji do UE program „Mleko w szkole” cieszy się rosnącym zainteresowaniem. Znaczący wzrost zainteresowania programem wśród placówek oświatowych nastąpił po uruchomieniu (na wzór innych krajów UE takich jak, np. Szwecja, Finlandia, Wielka Brytania czy Węgry) dodatkowych środków finansowych, mających na celu dalsze obniżenie cen mleka i przetworów mlecznych płaconych przez uczniów w przedszkolach, szkołach podstawowych i gimnazjach. Od roku szkolnego 2007/2008 Polska jest liderem wśród krajów UE  w realizacji programu "Mleko w szkole". Ilość mleka i przetworów mlecznych dostarczanych do placówek oświatowych i kwota środków finansowych pozyskiwanych z UE przez Polskę jest większa niż   w krajach starej Unii, w których program jest realizowany od ponad 20 lat, takich jak Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Szwecja i Finlandia. W ramach programu dzieci i uczniowie spożywają mleko białe i mleko smakowe o różnej zawartości tłuszczu, twarożki, sery i jogurty”. Od początku realizacji programu „Mleko w szkole” dzieci uczęszczające do szkół i przedszkoli spożyły ponad 1 miliard szklanek mleka.






Realizowane projekty